Als ondernemer wil je je onderscheiden van je concurrenten. Je wilt uniek zijn in wat je doet en wie je bent. En dat wil je perfect overbrengen bij jouw doelgroep. Want als mensen zich kunnen identificeren met de specifieke normen en waarden van jouw bedrijf, creëert dat emotionele waarde en gaan zij eerder over tot de aankoop van jouw product of dienst.
Maar hoe zorg je er voor dat mensen jouw bedrijf gaan zien zoals jij het bedoeld hebt? Goede, representatieve bedrijfsfotografie gaat je hierbij helpen. Mensen willen namelijk bewijs zien van de belofte die je als bedrijf doet richting je doelgroep. Door de juiste bedrijfsfoto’s te laten zien, krijgt jouw doelgroep een helder beeld van jouw organisatie en jouw producten/ diensten. Het laat letterlijk zien waar jij voor staat en wat jij voor jouw (potentiële) klant kan betekenen. Gebruik je echter bedrijfsfoto’s die niet aansluiten bij je doel of stralen je foto’s simpelweg niet hetgeen uit waar je voor staat? Dan kan het ook negatieve effecten hebben op je imago. En dat wil je natuurlijk niet.
Daarom leg ik je uit waarom goede bedrijfsfotografie onmisbaar is voor iedere organisatie.
Bedrijfsfotografie zorgt voor een professionele uitstraling van jouw bedrijf
Goede bedrijfsfoto’s laten je (potentiële) klanten exact zien wat jij ze te bieden hebt. Bijvoorbeeld één van je diensten, producten of zelfs je persoonlijkheid. Dit kan op een website zijn, maar ook op een flyer, brochure, banner of op social media. Bij elk medium wat je gebruikt, vertel je jouw verhaal en je wilt dat het verhaal overkomt. Met goede bedrijfsfoto’s beeld je jouw verhaal op de juiste manier uit. Het kan mensen zelfs emotioneel raken. Het zorgt ervoor dat jouw bedrijf professioneel overkomt en dat mensen je onderneming associëren met kwaliteit. Je neemt immers de moeite om te zorgen voor kwalitatieve beelden.
Bedrijfsfotografie verbindt je doelgroep met jouw merk
Met representatieve bedrijfsfotografie creëer je de mogelijkheid om je doelgroep te informeren, te inspireren en te raken. Je licht de belangrijkste aspecten van je bedrijf, product of dienst uit en brengt deze over. Zodat mensen in één oogopslag zien waar je boodschap over gaat, nog voordat ze de eventuele begeleidende tekst hebben gelezen. Als het beeld je doelgroep aanspreekt, dan creëer je direct binding tussen je boodschap en je lezer. En dus tussen je lezer en jouw bedrijf. Jij hebt er namelijk voor gezorgd dat zij jouw boodschap begrijpen. Word je verhaal begrepen en worden mensen emotioneel geraakt, dan vertaalt zich dat naar meer betrokkenheid met je merk. Daarom mag een goede foto nooit ontbreken.
Representatieve bedrijfsfoto’s wekken vertrouwen en geven context
De content die je deelt heeft altijd een doel. Je wilt dat je doelgroep je verhaal snapt, dat ze de beleving van je gekozen doel ervaren en dat ze wellicht direct overtuigd raken van je dienst en tot aankoop overgaan. Zodra jij professionele foto’s gebruikt, komt je verhaal ook professioneel over. Een goede fotograaf let namelijk op belangrijke dingen, zoals compositie, standpunt, perspectief, omgeving, scherptediepte etc. Door een goed doordachte foto te gebruiken, krijgt je verhaal de juiste context, versterkt het de begeleidende tekst en wordt het een kloppend geheel. Zodra je nadenkt over het gebruik van de juiste beelden en dit toe weet te passen, resulteert dat in het vertrouwen van mensen in je verhaal. En dus het vertrouwen in jouw bedrijf, met als resultaat een grotere klantconversie.
Ben jij overtuigd van het belang van goede bedrijfsfoto’s?
En zoek jij iemand die dit ook weet uit te voeren? Neem dan eens een kijkje op de website van The Image Partner. Of neem direct contact op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek!