Wat is een reclamefotograaf?
Je ziet dagelijks advertenties in bijvoorbeeld tijdschriften, kranten en social media platformen. Een reclamefotograaf is verantwoordelijk voor het aanleveren van foto’s voor deze advertenties. Ze produceren foto’s die een verhaal vertellen om een product of dienst verkopen. Ze kunnen ook verantwoordelijk zijn voor een breed scala aan advertorial-foto’s. Je ziet deze naast advertenties en grafisch ontwerpen van producten. Ze worden meestal verpakt in een informatief artikel.
De beelden die gemaakt worden, worden vaak ook gebruikt in reclamecampagnes en spreken de taal van de organisatie die de campagne lanceert. Een reclamefotograaf werkt vaak samen met reclamebureaus of designers om hun grafisch ontwerpen met de beelden tot leven te laten komen.
Reclamefotografie – Dé manier voor visuele verkoop
Een reclamefotograaf beschikt over kwaliteiten die ervoor zorgen dat jouw product of dienst uitgebeeld wordt in de sfeer van jouw bedrijf. Hij moet het vermogen hebben om een bepaald onderwerp, dat zowel levend als abstract kan zijn, op zo’n manier uit te beelden dat het een boodschap overbrengt aan het gewenste publiek en hen overtuigt om het product in eens te proberen.
Dit doet de reclamefotograaf door de gewenste sfeer van jouw product of dienst kaart te brengen. Hierbij moet je denken aan alle elementen die het gevoel van jouw product of dienst het beste tot zijn recht laten komen. Stel, je bent een horecabedrijf en je wilt reclame maken voor jouw Mojito cocktail. Fotografeer je dan alleen de Mojito of creëer je een tropische sfeer die het gevoel van het drankje weerspiegeld? De reclamefotograaf is creatief in het creëren van de juiste sfeer die jouw product gaat verkopen.
Meer informatie reclamefotograaf?
Wil je meer informatie over reclamefotografie of wil je weten wat het specifiek voor jouw bedrijf of reclamecampagne kan betekenen? Neem dan vrijblijvend contact op met The Image Partner.